Kembara ke Cameron Highlands [3]

Pagi pukul 5.30, aku terbangun disebabkan sejuk yang melampau, pundi kencing da penuh dowh. Rupanya FiReBoLt conquer kain selimut, patut la aku sejuk kecipanan. Tak guna betoi dia. Dah la conquer katil, conquer kain selimut lagi. Bila aku tengok kat bawah katil, Nampak cam ada lembaga hitam tengah baring. Cuak betoi, macam hantu. Rupa-rupanya tu adalah DaRkPeAcE yang tido atas lantai. Buat suspen betoi la.

Turun sarapan, kemas bilik dan check out, perjalanan diteruskan ke ladang teh Bharat. Jalan ke ladang teh tu memang sedap, corner mantap, tapi satu ja tak best, sejuukkk!!


Corner kat Cameron memang masyuk. Selalunya DaRkPeAcE akan lead



Sebelum sampai ladang teh, hinggap kat tanah rata dulu. hehehe



Ladang yang luas, merangkumi 2 bukit. Patah pinggang woo kalu nak petik daun dua bukit.


Daripada mat rempit menjadi mat bunga.. peewwwiittt!!!!



Alkisah la, sewaktu gerombolan ini mendaki bukit menuju ke masjid, ada moto ni mati time daki tu. Tuan moto tu bajet kuat nak tahan dengan sebelah kaki. Resultnya, kasut tecabut, malu pun dapat. Ada dua tiga budak yang menyaksikan kejadian tersebut buleh pulak bersorak "yeay yeay, abang jatuh.. yeay yeay abang jatuh." Hahahahaha


kesan-kesan jatuh. brek klac patah, coverset calaq, paling penting, PRIDE jatuh, hancur lebur.. hahaha


Abis kejadian jatuh tu, perjalan diteruskan ke Kasimani Strawberry Farm. Budak-budak ni tertanya-tanya pehal la aku nak sangat ke ladang ni. Ladang strawberry len banyak lagi kot.



Mat rempit ke mat bunga.. last-last jadi mat pasu.. hahaha



Siot.. sini tak leh petik strawberry sendiri.. leh tengok ja.. adoi la..



Jawapan kepada soklan kenapa aku nak sangat mai ladang kasimani ni adalah sebab AISKRIM dia... sori la, tak sempat snap gambaq sebab aiskrim dia abis aku sental.. dalam orang dok shopping strawberry ni, ada jugak yang beli tomato kechek.. ish3


Perjalanan kemudian diteruskan ke ladang lebah. On the way pi sana, ada sekatan polis. Dan seperti biasa, moto FiReBoLt mesti kena tahan dengan polis punya. Biasa la, penunggang tak berdisiplin. Ada ja benda salah yang dia wat. Tunggu masa nak kena saman ja. Hahahaha.. Actually, ladang lebah yang mesra pengguna (open) ada kat jalan ke tapah, tapi sebab jauh sangat, kami pilih untuk pi ladang lebah kat kampung raja sudey.. Yang best kat ladang lebah ni, dia sediakan 3 tong madu lebah free.. sapa nak, bleh ambik straw yang disediakan, tadah kat pili dia pastu isap.. padan la aku tengok ramai pelawat dok isap straw.. aku ingat semua dah gila ka hapa, tapi ada madu free rupanya.. namun yang tak bestnya, madu tu nak keluaq dari pili tu lambat sungguh.. setitik pun mau 10 saat baru dapat...


Lebah Apis Dorsata ni ada bau-bau bacang dengan DaRkPeAcE a.k.a. Apis Topi... DaRkPeAcE nangis terharu jumpa moyang sebelah mak nenek laki mak tiri angkat dia.. hahaha



Nampaknya Ladang lebah la checkpoint last sebelum meneruskan perjalanan balik ke kampus tercinta. Time balik tu, singgah jap kat signboard Welcome to Cameron Higlands dulu.


Kesedaran tentang kebersihan oleh rakyat Malaysia masih lagi kurang. Ada ka patut pi buang pampers siap dengan taik yang berwarna itam kat dalam longkang yang mengalirkan air bukit yang jernih dan segar tu..??!!! Kurang ajor betoi.. mangkok sialan jimbet itu manusia..



At last, selamat tinggal kepada Cameron Highlands yang memberi ratusan kenagan kepada kami berempat sepanjang dua hari satu malam.. Tak lupa jugak tribute kepada Deen yang 1st time jalan jauh, redah ujan dan sebagainya.. Walaupun kecewa sebab tak dapat travel sepenuhnya dan tak ramai members yang dapat join, asalkan plan dapat execute, itu sudah memadai.. Nantikan journey ke Genting Highlands pada 21/11 nanti.. yeeaahhh…!!!


FAREWELL, CAMERON HIGHLANDS..

 

0 Responses to Kembara ke Cameron Highlands [3]